De Bovenverdieping stopt. Wegens succes gesloten. Iets anders kunnen we het niet noemen. Aan ideeën en enthousiasme geen gebrek, zowel bij ons als bij onze (beoogde) partners. Toch konden we geen goede balans vinden tussen de tijd die er in geïnvesteerd moet worden en de inkomsten die we er uit kunnen verwachten. Dus: het was prachtig, de inspiratie is bij ons én bij onze bezoekers tot grote hoogte gestegen, maar we breien een einde aan het programmeren van events.

Het gedachtegoed blijft, en hopelijk jij ook. We kennen onszelf een beetje, dus er zal vast wel weer eens een plan ontspruiten of een stukje aangebreid worden. Wanneer dat zo is, ben jij de eerste die het hoort. Tot dat moment is het tijd voor andere dingen en hopen we elkaar daar ook eens te treffen!

Hoe wij ons nu voelen?

Een succesvolle mislukking. Erg genoten en geen seconde spijt. Zo denken wij over twee jaar De Bovenverdieping. Als we terugkijken naar de foto’s van al onze avondprogramma’s en terugdenken aan alle leuke en enthousiaste reacties, dan kunnen we niet anders dan concluderen dan dat De Bovenverdieping een succes was. En wat was het leuk om na weken van voorbereiding weer op zo’n avond te staan en te zien hoe iedereen zich in het begin ongemakkelijk voelde, vervolgens al snel de inspiratie te voelen stromen om later op de avond te constateren dat er spontane gesprekken plaatsvonden tussen mensen die elkaar daarvoor nooit hadden ontmoet. En tussendoor alle ontmoetingen met leuke en interessante mensen die onze avonden zo bijzonder wisten in te kleuren en die we vaak zelf ook weer verder konden helpen binnen ons netwerk. In dat opzicht hebben we onze belofte: het verbinden van mensen rond inhoudelijke thema’s om daaraan persoonlijke betekenis te geven, absoluut waargemaakt.

Wat er mislukt is? Tja, we hadden gehoopt hiermee steenrijk te worden 🙂 Of er op z’n minst een al dan niet belegde boterham mee te kunnen verdienen. Daarin zijn we niet geslaagd. We zijn zonder businessplan gaan experimenteren vanuit de gedachte dat intuïtie en innovatie het beste startpunt waren voor onze droom. We hebben gaandeweg op verschillende manieren nagedacht over inkomsten en moeten constateren dat het zonder subsidie of nevenomzet niet haalbaar was. En dat er op cultureel gebied ongelooflijk veel te doen is in en rond Amsterdam. En dat een onderneming starten voor het grootste gedeelte marketing is. En dat wij geen echte marketeers zijn. Ook dat is waardevol om te ontdekken.

We gaan De Bovenverdieping missen. Maar we nemen alle ervaring mee in alles wat we in de toekomst verder gaan doen en blijven ons verdiepen, verbinden en verwonderen.

Bedankt!

Irina, Suzan, Johannes, Anneleen, Annette, Francis, Lottie, Oliver, Esmee, Joey, Maria, Martijn, Toon, Luc, Jasper, Carlo, Feyo, Hugo, Arjen, Saskia, Johan, Suzanne, Mickey, Annick, Henri, Carla, Dorothee, Henk, Elze, Bert, Koen, Misha, Pia, Onno, Otto, Tom, Reinout, Jeroen, Roel, Marion, Erwin, Klaas Arie, Jeanine, Jouke, René, Marlies, Sander, Dorrit, Gary, Flavia, Britta, Maurits, Nynke, Florien, Rob, Walter, Bram, Jan, Else, Gijs, Rachel, Andy, Jojanneke, Martijn, Marjolein, Iris, Jorinde, Anna, Robert, Edith, Anthony, Dave, Gert-Jan, Rob, Gerri, Rutger, Justin, Ike, Linda, Frank, Basje, Annemiek, Rogier, Norman, Manon, Merel, Sjors, Jennifer, Johan, Chris, Fedor, Janneke, Monica, Willem, Bartelijn, Friends, Foodism, Kun, Berit, Wouter, Anne, Joris, René, Anne-Marie, Ewoud, Tijmen, Berith, Lucas, Joost, Ernest, Tobias, Jeroen, Bob, Peter, Jos, Gidon, Peter, Joris, Martin, Richard, Dymphna, Martin, Laura, Rozanne, Reggy, Inja, Hetty, Ludo, Pieter, John, Rika, Lieneke, Margriet, Sukying, Johan, Renée, Rob, Albert, Bart,

en alle bezoekers van De Bovenverdieping!